Przejdź do głównej zawartości

303.Twoim śladem

Young Adlut ostatnio święci triumfy na książkowym rynku. ,,Twoim śladem" to właśnie ten gatunek. Czy lektura mnie usatysfakcjonowała? Czymś się wyróżniła?
A. Meredith Walters to autorka wielu książek dla młodzieży, pracowała kiedyś jako konsultantka terapeutyczna obracająca się w kręgu uzależnionych. Mieszka w Anglii.

Aubrey to uporządkowana i czasami mogło by się wydawać nawet nudna studentka psychologii. Za cel postawiła sobie pracę z osobami uzależnionymi, zwłaszcza jeśli chodzi o narkotyki. Jest koordynatorką w grupie wsparcia do której trafia Maxx, niezwykle tajemniczy i wywierający silny wpływ na innych chłopak. Czy ta znajomość przyniesie im coś dobrego?

Ostatnio ogromnie zaczęłam doceniać książki tego typu. Lekkie, a jednocześnie z dużą dawką emocji. ,,Twoim śladem" jest znakomitym przykładem na taką lekturę. Nie jest to zwykła, płytka powieść jakich wiele na naszym rynku. Wyróżnia ją podejmowany temat. 

-Rozumiem to, wiesz? To uczucie, kiedy czujesz się za kogoś odpowiedzialny, ale nie potrafisz temu sprostać.

Autorka wprowadza nas w świat narkotyków. Ogromnego uzależnienia, które ma wpływ na życie wszystkich osób, nie tylko tej która bierze ale każdego kto ma z nią jakikolwiek kontakt. Widać, że autorka jest obeznana w temacie i w książce wykorzystała wiele ze swojego doświadczenia. Znakomicie odmalowała ten odrażający i niebezpieczny świat. Gdzieś pomiędzy tym wszystkim jest ogromna miłość, namiętność, gorące i zdecydowanie działające na naszą wyobraźnię opisy. Kolejne uzależnienie, tym razem od dotyku i bliskości drugiej osoby. Toksyczna znajomość, która szybko przeradza się w coś więcej i wywraca całe dotychczasowe życie do góry nogami.

Mimo faktu, że ostatnio z czasem wolnym, który mogę wykorzystać tylko dla siebie dość krucho książkę przeczytałam w naprawdę ekspresowym tempie. To naprawdę świetna historia pokazująca pokręcone ludzkie losy i życie, które nigdy nie jest czarno-białe. Opowieść o narkotykach i obsesyjnej miłości wybuchającej między ludźmi, którzy nie powinni nic do siebie czuć. Mądry temat, dobrze rozbudowany, wiele emocji, które można odczuć na własnej skórze. Jedna z lepszych Young Adult jakie miałam okazję ostatnio czytać.
Ocena: 5/6

Tytuł: 303. Twoim śladem
Autor: A. Meredith Walters
Stron: 478
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Foksal
Rok wydania: 2016
Za egzemplarz dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan