Przejdź do głównej zawartości

42.Opal księżniczki Sissi

Tytuł: Opal księżniczki Sissi
Autor: Juliette Benzoni
Stron: 310
Wydawnictwo: BIS
Rok wydania: 2010
Moje zdanie: To już trzecia, przedostatnia część ,,Kolekcjonera z Warszawy”. Cały cykl jest o poszukiwaniach zaginionych klejnotów z żydowskiego pektorału. Według wierzeń tego narodu, po odnalezieniu wszystkich minerałów odzyska on swoje państwo. Podejmuje się tego Aldo Morosini, który wraz z serdecznym przyjacielem Adalbertem przeżywa wiele przygód i wielkich miłości. Tym razem akcja wraz z bohaterami przenosi się do Austrii gdzie istnieje niesamowita okazja, aby odnaleźć opal księżniczki Sissi.
Nie wiem co jeszcze mogę dodać, to już trzecia część i kolejny raz będę się powtarzała. Każdy tom jest równie niesamowity. To dobrze, bo jest niewielu autorów, którzy potrafią utrzymać czytelnika w takim samym napięciu jak było na początku serii. Za to Juliette Benzoni należy się medal. Kolejny raz czytałam z zapartym tchem. Znów mamy do wyjaśnienia mnóstwo zagadek, a i morderstw tu nie brakuje. Księżniczką Sissi od dawna się interesowałam, miałam nawet o niej kilka bajek w dzieciństwie. Miło było sobie choć trochę przypomnieć jej historię. Urokliwy klimat Austrii został tu bardzo dobrze wykreowany, aż chciało by się tam kiedyś pojechać. Na zakończenie autorka tak zawirowała, zakręciła wydarzenia, że nie mogę się doczekać kolejnej części.
Ocena: 5/6
P.S. Przepraszam, ale ten tydzień zapowiada się dla mnie na bardzo zabiegany. Nie będę regularnie komentowała waszych blogów, dodawała recenzji lub czytała książek. Wszystko powinno unormować się około niedzieli. Pozdrawiam ;)

Komentarze

  1. Brzmi ciekawie, z Austrią książek jeszcze nie czytałam... Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyraźnie powinnam przeczytać ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytałabym pierwszą część tej serii!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam wiele o książce, ale raczej nie przeczytam :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo pochlebnych opinii czytałam już na temat tej serii, ale niestety nie miałam jeszcze okazji sama się z nią zapoznać. To cenne, że autorka trzyma poziom. Rzadko się zdarza, by wszystkie tomy cyklu były na tym samym - świetnym poziomie. Często każdy tom wypada inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już słyszałam o tej autorce, że podobno warto sięgnąć po jej książki, ale sama nie wiem... może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem do końca przekonana...

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej się nie skuszę na książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć wiele dobrego słyszałam o tej książce, nadal nie mogę się do niej przekonać ;P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :)

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan