Przejdź do głównej zawartości

Siedmiu mężów Evelyn Hugo Taylor Jenkins Reid

-Charyzmatyczna i charakterna. Kobieta, która potrafi dążyć po trupach do celu.
-Seksowna i magnetyczna. Przyciągająca spojrzenia zarówno kobiet jak i mężczyzn.
Taka jest Evelyn Hugo – gwiazda Hollywood, ikona wszech czasów.
Gdy Monique dostaje propozycję przeprowadzenia wywiadu z Evelyn Hugo, słynną autorką myśli sobie, że będzie to tylko krótka rozmowa na temat mającej się odbyć aukcji sukien. Nie sądzi, że jej zadaniem będzie spisanie biografii Evelyn. Wszystkich cieni i blasków jej sławy. Burzliwych związków. Kogo Evelyn Hugo kochała naprawdę? Jakie szczegóły będzie zawierała biografia skoro Monique może opublikować ją dopiero po śmierci aktorki?

Muszę przyznać, że pierwsze strony tej książki nie tak od razu mnie wciągnęły. Fragmenty dotyczące Monique zdecydowanie nie są najmocniejszą stroną tej powieści, jednak myślę, że to celowy zabieg mający na celu pokazania życie zwykłej, szarej dziennikarki. Stopniowo stery trzymające w ryzach całą opowieść przejęła Evelyn Hugo i w tym momencie ta historia zaczęła ożywać. Miałam wrażenie, że tytułowa postać to nie bohaterka fikcyjna, ale aktorka, która żyła naprawdę, grała w najbardziej kasowych produkcjach złotej ery Hollywood i przeszła do historii kina. To wrażenie było niezwykłym doświadczeniem i mogłam je odczuć aż do ostatniej strony. Podoba mi się subtelny sposób, w jaki autorka łączy realia show-biznesu tamtych czasów z wymyślonymi bohaterami. Zamazuje cienką granicę między fikcją, a rzeczywistością.

Największą zaletą tej historii jest zdecydowanie jej główna bohaterka. Autorka stworzyła niezwykle charakterną postać z krwi i kości. Osobę, która ma zarówno wady jak i zalety. Evelyn nie jest mdłą i delikatną kobietą. Jej postępowanie wiele razy wzbudza u czytelnika oburzenie czy wręcz obrzydzenie, a jednak myślę, że to duża zasługa stworzyć postać tak realną i prawdziwą, której postępowanie będzie wywoływało emocje. Z resztą po poznaniu całej tej burzliwej historii może nie pochwalam wszystkich występków głównej bohaterki, ale całkowicie je rozumiem. To jedna z najciekawszych kobiecych postaci jakie miałam okazję spotkać w książkach. Jakie były kulisy jej kariery? Dlaczego miała aż siedmiu mężów i którego z nich kochała naprawdę? Na jakie wyrzeczenia musi zdobyć się osoba żyjąca na świeczniku? Nie chcę za wiele zdradzić, ale mogę wam zagwarantować, że wiele razy będziecie mocno zaskoczeni dalszym przebiegiem akcji.

Siedmiu mężów Evelyn Hugo to powieść, która wciąga. Na tyle, że czyta się ją bardzo szybko, nawet zachłannie. Zarwałam dla niej noc, by przeczytać 300 stron i dowiedzieć się jak ostatecznie zakończy się cała książka. To idealna historia dla osób lubiących czytać o sławnych osobach, pikantnych smaczkach z ich życia ( nie odczujecie, że Evelyn jest postacią fikcyjną). Jest w niej sporo dialogów przez co przez kolejne strony po prostu się płynie i pretenduje do jednej z lepszych propozycji książkowych na lato. Ja gorąco polecam.
Ocena: 5/6
Tytuł: 512.Siedmiu mężów Evelyn Hugo
Autor: Taylor Jenkins Reid
Stron: 534
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2019
Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan