Przejdź do głównej zawartości

Znajdź mnie jeszcze raz Monika Sawicka

Recenzja książki
Monika Sawicka to polska autorka powieści obyczajowych. Jak sama pisze, jej historie nie są zwykłymi opowieściami o miłości. Porusza też tematy społeczne, trudne do przełknięcia. O Znajdź mnie jeszcze raz mówi nawet, że to historia, która nie pozwoli czytelnikowi się tak zwyczajnie zrelaksować. Czasami warto jednak sięgnąć po coś co nas zmęczy emocjonalnie i zmusi do przemyśleń. 

Znajdź mnie jeszcze raz to kilka z pozoru niepowiązanych ze sobą historii. Jest kobieta, która chce by nazywać ją Marylin Monroe. Jest przepiękna i przyciągająca do siebie ludzi. Oprócz niej jest tu też historia Marie, Laury, Marcina i Kasi. Jest też Mona - postać spajająca tę historię jak klamra.

Pierwszy raz mam tak ogromny problem z napisaniem opisu jakiejś książki, ponieważ nie chcę wam zbyt dużo zdradzić. Musicie uwierzyć mi na słowo, że ta historia wywróci wasze myślenie do góry nogami. Z pewnością będziecie zaskoczeni, że to o czym czytacie zostało udokumentowane medycznie i rzeczywiście ma miejsce. Zdradzę wam tylko tyle, że mowa tutaj o chorobie psychicznej wywołanej ciężką traumą w dzieciństwie. Jestem głęboko poruszona i wstrząśnięta tym, jakie zmiany mogą powstać w naszym mózgu i psychice na skutek głębokich przeżyć. Mamy zdumiewającą technologię i postęp w dziedzinie medycyny, a tak naprawdę niektóre przypadki zostają do tej pory niewyjaśnione. 

Gdy zaczęłam czytać Znajdź mnie jeszcze raz, czyli moją pierwszą powieść Moniki Sawickiej zupełnie nie wiedziałam czego się spodziewać. Wiedziałam, że znajdę tu emocje, jednak myślałam, że będą dotyczyły wątku miłosnego. Jestem bardzo zadowolona z faktu, że okazało się zupełnie inaczej. Romansów się jeszcze w swoim życiu naczytam, a o tak poruszających serce i duszę tematach już nie. Ponadto, podczas czytania pierwszych stron byłam odrobinę zawiedziona, a nawet skonfundowana. Historie się mieszały, były chaotyczne. Nagle wszystko się wyjaśniło, połączyło w jedną spójną całość i okazało celowym zabiegiem autorki. 

Kolejnym problemem jaki porusza powieść jest molestowanie seksualne dziecka. Ma destrukcyjny wpływ na młodą psychikę. Podczas czytania pewnego fragmentu miałam ochotę rzucić książką o ścianę. Tak poruszyła mnie podłość naszego świata i fakt, że niektórzy ludzie są w stanie zrobić taką krzywdę drugiemu człowiekowi. Dziecku, które jest niewinne i bezbronne i nie ma pojęcia co się dzieje. Jeśli wywołała u mnie takie emocje to jest jej najlepsza rekomendacja.

Nie pozostaje mi nic innego jak polecić tę mocną powieść. Gwarantuję, że was zdziwi i zaskoczy. Nie powala gabarytowo, ponieważ ma trochę ponad 200 stron, jednak zmiata swoim ładunkiem emocjonalnym. Nie łatwo się po niej otrząsnąć, ja musiałam zrobić sobie przerwę pomiędzy kolejną lekturą. Takich książek szybko się nie zapomina. 
Ocena:5+/6
Tytuł:383.Znajdź mnie jeszcze raz
Autor: Monika Sawicka
Stron: 239
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania:2018
Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Replika :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan