Przejdź do głównej zawartości

Tu i teraz #1/2018, czyli o moich wakacyjnych planach

Dzień dobry! Upalne lato daje się we znaki już pierwszego dnia. Panuje ogromna susza, ponieważ u mnie nie spadła od dawna nawet kropelka deszczu. Miałam napisać moją opinię o Zielniku od Wydawnictwa Marginesy, ale mózg mi paruje w tym upale i nie pozwala sklecić sensownego zdania. Pomyślałam więc, że napiszę wam trochę o moich wakacyjnych planach. Wszak jutro zakończenie roku w szkołach, ja też mam zdane wszystkie egzaminy, została mi tylko obrona, a więc prawie wakacje. Czasu będzie więcej. Mam mnóstwo planów jeśli chodzi o dom, rodzinę, życie, aktywność fizyczną i musiałabym tu godzinami wymieniać co chcę przez ten czas zrobić.

Najważniejszym planem jest zasypianie każdego dnia z myślą, że nie zmarnowałam nawet skrawka czasu, a jeśli po prostu wylegiwałam się i czytałam książkę to było to zasłużone. Myślę też nad rozruszaniem bloga, wprowadzeniem dwóch cyklicznych rodzajów postów, które będą traktować o książkach, ale jednak nie będą to recenzje. Wiem, że same suche opinie o książkach sprawiają, że traci się obserwatorów, a więc zobaczymy jak okaże się to w praktyce.

Tu i teraz to aktualnie czytane przeze mnie książki, oczekujące na napisanie opinii, czy takie, którymi jakoś w szczególności chcę się wam pochwalić. Wszystko to co akurat się u mnie dzieje.

3 książki ... to moja próba zaprezentowania wam jakiś trzech książek z konkretnego gatunku, podejmowanego tematu czy nawet pogody w jakiej idealnie będzie się te lektury czytać. 3 thrillery, które polecam czy 3 lekkie lektury w sam raz na wakacje. Piszcie swoje propozycje tematów, a ja obiecuję, że będę systematycznie realizować wasze zamówienia.

Rozpocznijmy więc pierwsze tu i teraz. Jak pisałam na początku miałam opublikować moją opinię o Zielniku. Możecie spodziewać się jakiegoś tekstu o niej w poniedziałek, więc za dużo wam nie zdradzę. Napiszę tylko tyle, że warto obejrzeć ją w trakcie kupowania prezentu na Dzień Ojca, ponieważ mój egzemplarz został już przeczytany przez mojego rodziciela i spodobało mu się.

Aktualnie czytam dwie książki. Dziwne jak na mnie, ale zaczęłam czytać Zadziwiający świat ptaków. To naprawdę wszechstronnie opisująca ptaki lektura, trzeba poświęcić jej trochę czasu, a w tym samym czasie dotarła do mnie jeszcze najnowsza książka Bogny Ziembickiej Pamiętasz tamto lato. Ucieszyłam się z faktu, że mogę przeczytać ją prawie na miesiąc przed premierą, zaczęłam kartkować i przepadłam w tym świecie na tyle skutecznie, że pewnie w weekend ją skończę. Bar pod Kogutem i Czerwony pająk to dwie z lektur, które będę czytać dla portalu Czytamwszędzie. Jestem ciekawa zwłaszcza najnowszej książki Katarzyny Bondy.
Coś was dzisiaj zaciekawiło? Znacie którąś w książek ze stosiku? A może chcecie mi podpowiedzieć temat do cyklu 3 książki…?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan