Przejdź do głównej zawartości

Książka na jesienny wieczór


Gdy moda na wampiry przeminęła ja dopiero zaczynam o nich czytać. Jak zawsze odwrotnie, nie orientująca się w tych wszystkich nowych gatunkach, spin-off'ach i innych zagranicznych nazwach. O autorce słyszałam wiele dobrego, głównie za sprawą jej poprzedniej serii. Pochodzi ona za Stanów Zjednoczonych, mieszka w Teksasie. 

Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział co to spin-off. Jest to zaprezentowanie nowych wątków i postaci drugoplanowych w całkowicie nowej odsłonie. Teraz to one grają tutaj główne skrzypce.

O ile w Wodospadach Cienia czytaliście o Kylie to teraz poznacie jej przyjaciółkę Dellę. Nie jest akceptowana przez swoją rodzinę. Dziwnie się zachowuje, a przecież nie powie im tak prosto z mostu, że jest wampirem. Mieszka w Wodospadach Cienia. Tam uczy się, trenuje aby dostać się do organizacji JBF. Wszystko się komplikuje gdy poznaje pewne rodzinne tajemnice, nie wie co czuje do Steve'a, a w obozie pojawia się przystojny Chase. No i jeszcze ogromnie boli ją głowa.

Najpierw bardzo chciałam ją przeczytać. Później zobaczyłam pierwsze recenzje, które twierdziły jasno, że jest ona infantylna. Na szczęście moje zdanie jest jak zwykle odmienne. Takie książki po prostu trzeba traktować jako zwykłą rozrywkę i do tego nadaje się ona wprost idealnie. Temat był ciekawy, a historia zgrabnie poprowadzona. Czytam bardzo mało o wszelkich paranormalnych istotach, więc dla mnie cała fabuła była świeża i ciekawa. 

Autorka wprowadziła wiele przeplatających się wątków. Tajemnicze morderstwa, kłopoty sercowe Delii, jej przyjaciółek oraz problemy ze zdrowiem naszej wampirzycy przeplatane z jej rodzinnymi tajemnicami. Ten ostatni zaciekawił mnie najmocniej, intrygowało mnie jak to wszystko zostanie wyjaśnione przez autorkę. Cały czas dzieje się tutaj zupełnie coś nowego, do końca nie wiemy jakie będzie zakończenie.

Czyta się niezmiernie szybko, w moim przypadku był to jeden wieczór. Della to zakręcona bohaterka. Może nie jest miła, raczej wredna to jest to taka pozytywna i śmieszna postać. Ma ikrę ( co zostało wiele razy powiedziane w książce) i dlatego da się ją lubić.
Jeśli ktoś tak jak ja nie czytał głównej serii to nie ma się czym przejmować- to całkowicie inna historia i wszystko zostało dokładnie w niej wytłumaczone. Poleciłabym ją zarówno starszym jak i młodszym czytelnikom. Nie jest to ambitne arcydzieło. Przecież nic tego nie zakłada. 
To świetna rozrywka w postaci fantasy z wątkiem romantycznym do miłego spędzenia czasu. Chociaż jednak temat jest lekki to niech nikt nie myśli, że coś tutaj kuleje językowo. To naprawdę przyjemne czytadło na jesienne wieczory. Na tyle, że najlepiej chciałabym mieć kolejny tom już na półce.
Ocena: 4+/6

Tytuł: 242. Odrodzona
Autor: C.C. Hunter
Stron: 420
Wydawnictwo: Feeria
Rok wydania: 2015
Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Feeria

Wróciłam do świata żywych. Kolejny zjazd na studia już za mną. Jestem wykończona. Teraz tylko do łóżka i czytać :) Wszystkich którzy widzą baner u góry strony zapraszam do klikania w niego. :)

P.S. Jesteście zainteresowani wyprzedażą książek po 5 złotych plus przesyłka. Szafki zaczynają trzeszczeć :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan