Przejdź do głównej zawartości

Niezwyczajne zawody Ałła Gutniczenko, Julia Kołomojec

W życiu każdego dziecka przychodzi moment na marzenia o dorosłym życiu. Kim będę? Jaki będę wykonywać zawód? Ja zawsze chciałam zostać lekarzem, później stwierdziłam, że jestem na to zbyt wrażliwa, ale jednak miłość do biologii pozostała nadal. Chętnie poczytam jakie wy mieliście dziecięce marzenia i jak zostały zweryfikowane przez dorosłe życie?

Niezwyczajne zawody to bogato ilustrowana książka dla dzieci przedstawiająca 12 ciekawych i nietypowych zawodów, które wykonują członkowie rodziny naszego głównego bohatera - Andrzeja. W dzisiejszych czasach niektórymi z nich zajmuje się już naprawdę mało osób, a więc myślę, że są dzięki temu szczególnie ciekawe i atrakcyjne dla dzieci. Dmuchaczka szkła, przytulaczka pand, kiper (tester herbaty) czy architekt. Każdy z tych zawodów został krótko opisany, jednak to szczegółowe ilustracje z podpisami grają w tej książce główną rolę. Podoba mi się nietypowe przedstawienie zawodów, ilustracje z wszelkimi potrzebnymi narzędziami czy przyborami, powiązanie ich ciekawymi grami, labiryntami. Znalazł się tu między innymi schemat parzenia różnych typów herbat czy ilustracje z różnorodnymi gatunkami psów i kwiatów jakie znajdziemy w kwiaciarni. Na każdej stronie kryje się coś zupełnie innego, ciekawego. Coś co z całą pewnością przykuje uwagę dziecka, sprowokuje do zadania sporej ilości pytań(moje dziecko niedawno weszło w ten etap, a więc właśnie się nim zachwycam) i odkryje przed nimi świat różnorodnych zawodów. To książka, w której nie znajdziemy dużej ilości tekstu, ale jednak zapewni zabawę na wiele godzin. Nas zaciekawił najmocniej zawód przytulaczki pand. Mogę sobie tylko wyobrażać jakie musi to być odpowiedzialne, ale dostarczające niezwykłych doświadczeń zajęcie.

Podsumowując, to kolejna pozycja dla dzieci, do której musicie zajrzeć przy okazji kolejnej wizyty w księgarni. To książka z pomysłem, która będzie źródłem zabawy i inspiracji nie tylko dla waszych dzieci. Dorosłych także zaciekawi.
Ocena: 5/6
Tytuł: 506.Niezwyczajne zawody
Autor: Ałła Gutniczenko, Julia Kołomojec
Stron: 88
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2019
Za egzemplarz dziękuję serdecznie wydawnictwu Nasza Księgarnia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan