Przejdź do głównej zawartości

4 propozycje na książkowe prezenty dla dzieci

Książka dla dzieci. Wydawnictwo Literackie
O tym, że dzieciom warto czytać nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Przekonać może was ten wymachujący rączkami mistrz drugiego planu. :) Na swoim przykładzie mogę napisać, że zaczęłam się uczyć dopiero w liceum, do matury. Wcześniej po prostu wszystko pamiętałam po jednokrotnym przeczytaniu tekstu. Myślę, że to właśnie książki i wczesne czytanie tak rozwinęły moją pamięć i wyobraźnię.

Tak się złożyło, że otrzymałam propozycję zrecenzowania książki Przygody Nieumiałka i jego przyjaciół. Od razu stwierdziłam, że to idealny pomysł na prezent pod choinkę. Później dotarły do mnie też Wszystkie przygody Amelii Bedelii, Amelia Bedelia i Boże Narodzenie oraz Wszystkie przygody Żabka i Ropucha. Tutaj macie link do Wydawnictwa Literackiego, spod którego szyldu wyszły, a ja już spieszę wam opowiedzieć dlaczego według mnie to takie dobre pomysły na prezent.
Ponadczasowe historie
Wiedzieliście, że te opowieści powstały już kilkadziesiąt lat temu? Ja też wcześniej o tym nie wiedziałam. To ponadczasowe historie, w których czuć klimat dawnych lat. Gdy przejrzałam biblioteczkę mojego synka to jedno rzuca się w oczy. Jeśli coś mu kupuję to najczęściej są to książki, które sama znam ze swojego dzieciństwa. Niektóre z obecnie wydawanych bajek poruszają zupełnie nie te tematy i problemy, o których powinno słuchać czy czytać dziecko. Tutaj mamy proste wartości jakimi kierować się w życiu. Wszystkie przygody Żabka i Ropucha to przede wszystkim historia o rozczulającej przyjaźni. Amelia Bedelia to historia o gosposi, która bierze wszystko zbyt dosłownie. Gdy jej pracodawczyni nakazuje jej zdjąć firanki ta poszukuje aparatu. Sama świetnie się ubawiłam podczas czytania opowieści z jej udziałem, a za kilka lat mój synek będzie wyłapywał z tekstu te odniesienia i słowne gry. Przygody Nieumiałka i jego przyjaciół to opowieści, które klimatem przypomniały mi Konopnicką. O świecie małych karzełków gdzie dynia jest traktowana jak olbrzymi dom. O Nieumiałku, który do czego się nie weźmie zrobi to źle.
Przepiękne wydania
Tak to już jest, że książki dedykowane na jakikolwiek prezent powinny mieć piękne wydanie. Wszystkie prezentowane dzisiaj przeze mnie są w twardych, porządnych oprawach. Małe łapki będą mogły je wiele razy przeglądać. W środku odnajdziemy piękne ilustracje. Subtelne, proste. Nie bombardujące krzykliwymi kolorami, a jednak potrafiące wzbudzić ciekawość dziecka.  Bardzo spodobała mi się też czcionka, którą zastosowano w historiach o Amelii Bedelii oraz Żabku i Ropuchu. Jest duża, a więc starsze dziecko może rozpoczynać samodzielne czytanie właśnie na tych bajeczkach. Nie są długie, a więc sprawdzą się w tej roli idealnie. Przygody Nieumiałka są już dłuższe.

Szersze recenzje każdej z tych pozycji będą się jeszcze pojawiać. Jedna tygodniowo aż do świąt. Dzisiaj chciałam wam je przybliżyć, przecież grudzień już za pasem. Pora rozejrzeć się za prezentami, a książki dla maluszków to zawsze dobry wybór. Te tutaj to prawdziwa klasyka literatury dziecięcej, każdy powinien ją poznać. 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

167.Wiosna życia

Tytuł: Wiosna życia Autor: Artur Kosiorowski Stron: 91 Wydawnictwo: SOWA Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Za możliwość przeczytania książki dziękuję bardzo samemu autorowi. :) Młodość. Okres w życiu, który podobno rządzi się swoimi prawami. Ludzie wtedy zaczynają eksperymentować z religią, seksem, alkoholem, papierosami, a często narkotykami. Chcą być lubiani, przynależeć do jakiejś grupy, która będzie ich akceptowała i szanowała. Chcą poznać sens życia, znaleźć najważniejsze wartości. Często błądzą i buntują się na otaczającą ich rzeczywistość. Każdy to prędzej czy później przeżywa.  Autor podzielił się z nami wspomnieniami ze swojej młodości, którą przeżył lekko mówiąc dość intensywnie. Miał ogromny problem z narkotykami, znalazł się nawet w ośrodku Monaru, o których słyszałam wiele na prelekcjach o uzależnieniach. Teraz ma 30 lat, studiuje. Wyszedł na prostą. Musiał przejść jednak długą drogę. W podróż po niej zabiera nas w tej książce. Nie jest ona długa. Trochę zabr

214.Młyn nad Czarnym Potokiem

Tytuł: Młyn nad Czarnym Potokiem Autor: Anna J. Szepielak Stron: 516 Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Rok wydania: 2013 Moje zdanie: Rzadko mam okazję czytać polskich autorów. Jakoś zawsze ciągnie mnie w bibliotece do innego regału. Tym razem skierowałam swoje kroki gdzie indziej. Słusznie?  Anna Szepielak jest z zawodu nauczycielką i bibliotekarką. Zadebiutowała książką ,,Zamówienie z Francji”, o której wiele słyszałam i chciałabym ją kiedyś przeczytać.  Życie Marty to ostatnio pasmo nieszczęść i wypadków. Mąż jest zapracowany i niczym się nie interesuje, córeczka ciągle chora, a wszystko jest na jej głowie. Do tego spada na nią organizacja zjazdu rodzinnego na cześć przyjeżdżającej po Polski ciotki z Ameryki. Będzie to jednak okazja do zapoznania się z rodzinnymi historiami, tajemnicami oraz spojrzenia z dystansem na swoje życie.  Liczyłam na lekką obyczajówkę. Co otrzymałam? Lekką, ciepłą obyczajówkę, do tego odrobinę sagi rodzinnej, który to gatunek ubóstwiam. Życie

3 klimatyczne książki do czytania jesienią

Zrobiło się już troszkę chłodniej. Sierpień, a wraz z nim wakacje powoli dobiegają końca. W tym roku chyba nikt nie ma prawa narzekać, że lata nie było, że nie zdążył się opalić i wygrzać na słoneczku. Staram się cieszyć każdą chwilą, porą roku, ale jednak już nie mogłam się doczekać tego specyficznego klimatu jaki niesie ze sobą jesień i pierwsze miesiące zimy. W styczniu i lutym jakoś tak zawsze tęsknię już za pierwszymi zielonymi akcentami, a więc ciężko mi szukać klimatu. Może teraz będzie lepiej. Zaparzcie sobie kubek ulubionego napoju. W moim przypadku herbata w szarym kubku z Tesco, jedynym, który ostał się przez huragan jakim jest moje dziecko. Siądźcie wygodnie w fotelu. Odpalcie ulubioną muzykę do czytania. Słuchacie w ogóle muzyki do czytania? Ja zakochałam się w playliście Easy Acustic Hits na Spotify. Możecie zapalić świeczkę, a ja zaproponuję wam trzy książki, które podkręcą klimat i którymi będziecie się mogli rozkoszować. Tak się składa, że trzy zaprezentowan